Gimgim'da JES nöbeti 54'üncü gününde 2026-06-25 20:09:53   MÛŞ - Xwarik köyünde planlanan JES projesine karşı başlatılan nöbet eylemi 34'üncü gününde de devam etti.   Mûş'un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş., tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı, Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi'nin başlattığı çadır nöbeti eylemi 54'üncü gününe girdi. Nöbette çadırlara "Ev erd mirasa kal û bavan ê emanetê nifşên pêşe rojê ye. Em JES naxwazin", "No hard mîrase kal û bavikan o. Bavoke demê ameyoxî. JES newazenime", "Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz" pankartları asıldı.   Nöbet eylemine, çevre köylerden yurttaşların yanı sıra demokratik kitle örgütlerinin dayanışma ziyareti sürürken, nöbeti Nöbet eylemini, 54'üncü gününde Mûskan köyü sakinleri devraldı.