TJA: Êlih'te yaşananlara sessiz kalmayacağız
- 09:04 26 Haziran 2026
- Güncel
ÊLIH - Batman Şifa Bakım Merkezi’nde yaşananlara karşı adalet nöbeti gerçekleştiren TJA'lılar, yaşananların insanlık dışı olduğunu belirterek, sessiz kalmayacaklarını ifade etti.
Tevgera Jinên Azad (TJA), Êlih’te faaliyet yürüten Özel Batman Şifa Bakım Merkezi’nde yaşanan işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölüm iddialarına karşı Batman Adliyesi önünde 5 gün adalet nöbeti eylemi gerçekleştirdi. Çok sayıda kurum ve kişinin katıldığı eylemde faillerin yargılanması ve adaletin sağlanması istendi.
TJA aktivisti Gülistan Öncü de suçluların devletten güç aldıklarını belirterek, yaşananların büyük bir utanç olduğunu kaydetti. Gülistan Öncü, "Bu olay ilk kez yaşanan bir olay değil, son da olmayacak. Bunlar sistemin eliyle oluyor. Onlarca, yüzlerce bunun gibi olay yaşanıyor. Devlet bunu görmüyorsa, cezasız bırakıyorsa demek ki bunlar gücünü devletten alıyorlar” diye belirtti.
Hiçbir olaya sessiz kalmayacaklarını vurgulayan Gülistan Öncü, “Toplum giderek bozuluyor. Eğer bir gün içerisinde 5-6 kadın katlediliyorsa bu bir sorundur. Eğer ki kendi yaşamlarını idame edemeyen insanlara bu yapılıyorsa toplum diye bir şey kalmamıştır. Toplumun birlik ruhunu ve ahlakını bozmak istiyorlar, sessiz kalmayacağız. Toplum yaşananlara karşı ses olmalı, bilinçlenmeli. Bizler bilinçli yönden kendimizi eğitmeliyiz. Yaşananlardan ders çıkarmalıyız. Bu sisteme karşı mücadele etmeliyiz ki bu ülkeye demokrasi gelsin” diye konuştu.







