Êlih'teki adalet nöbeti 3’üncü gününde

  • 19:12 23 Haziran 2026
  • Güncel
ÊLIH - TJA’nın Özel Batman Şifa Bakım Merkezi’nde yaşanan işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölüm iddialarına karşı başlattığı oturma eylemi üçücü gününde sürerken, nöbette "Hakikatler karanlıkta kalmayacak" denildi.
 
Tevgera Jînen Azad (TJA) Êlih'te, Özel Batman Şifa Bakım Merkezi’nde yaşanan işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölüm iddialarına karşı Batman Adliyesi önünde 5 gün boyunca her gün saat 15.00-17.00 arası nöbet eylemi başlattı. Eylemin üçüncü günü Adliye önünde devam ederken, eyleme Halkaların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM), Demokratik Bölgeler Partisi (DBP), Barış Annelerinin yanı sıra Mêrdin ve ilçelerinden birçok kişi nöbet eylemine katıldı.
 
Alkışların ve düdüğün çalındığı eylemde, “Sizin suçlarınızı deşifre etmekten vazgeçmeyeceğiz”, “Erişilebilir adalet için susmuyoruz”, “Üstü örtülen gerçekleri açığa çıkaracağız” ve "Engelli bireyler sahipsiz değildir” dövizleri açıldı.
 
‘Toplumun değerlerini yerle bir ettiler’
 
TJA’lı Ruken Zeryam Işık, 3 gündür nöbette olduklarını kaydederek, “Bu eylemin niçin yaptığımızı biliyoruz. Kürdistan’da direnişiyle bilinen Êlih gibi bir yerde sistem eliyle, resmi kurumlarda toplumun değerlerini yerle bir ettiler" dedi.
 
‘Hiç mi ahlak ve vicdanları yoktu?'
 
DEM Parti Mêrdin Kadın Meclisi’nden Emine Çiftçi ise bir daha böyle bir olayın yaşanmaması için suçluların en ağır biçimde cezalandırılması gerektiğini söyledi. Emine Çiftçi, “İnsanlık dışı bu uygulamaları yapanlarda hiç mi ahlak ve vicdan yoktu? Bir insana nasıl bu kadar işkence yapılabiliyor” diye konuştu.
 
DBP Nisêbîn İlçe Örgütü’nden Katibe Tekyüce de olayı kınayarak faillerin en ağır cezayı alması gerektiğini ifade etti.
 
Yapılan konuşmaların ardından oturma eylemi, “Jin, Jiyan, Azadî”, “Batman uyuma, iradene sahip çık”, “Hakikatler karanlıkta kalmayacak” ve “Bê deng nemine” sloganları ile sona erdi.
 
Nöbet eylemi yarın saat 15.00’da Adliye önünde 4’üncü gününde devam edecek.