TJA’nın oturma eylemi 4’cü günde: Her türlü şiddete karşı nöbetteyiz

  • 18:47 24 Haziran 2026
  • Güncel
ÊLIH - TJA’nın Özel Batman Şifa Bakım Merkezi’nde yaşandığı iddia edilen işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölüm vakalarına karşı başlattığı oturma eylemi 4’cü gününde de devam etti. Batman Adliyesi önündeki nöbete Sêrt’den çok sayıda kişi destek verdi.
 
Tevgera Jinên Azad (TJA), Batman Adliyesi önünde Özel Batman  Şifa Bakım Merkezi’nde yaşanan işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölüm iddialarına karşı başlattığı oturma eylemi 4’üncü gününde de sürdürüldü. "Tacize, tecavüze ve her türlü şiddete karşı nöbetteyiz” pankartının açıldığı nöbete, Sêrt’ten gelen kadınların yanı sıra DEM Parti Milletvekili Sebahat Erdoğan Sarıtaş’ da katıldı.
 
Alkışların ve düdüğün dinmediği eylemde, “Çocuk istismarının affı olmaz” Gerçekler karanlıkta kalmayacak” Şifa bakım evi kapatılsın” “Tacize tecavüze dur de” ve “Toplumsal vicdan için adalet” dövizleri açıldı.
 
‘Kürdistan laboratuvar olarak kullanılıyor’
 
Kürdistan’da yıllardır sürdürülen savaş politikaları ile dil, kültür ve yaşam üzerindeki baskıların toplumsal tahribat yarattığını söyleyen Sebahat Sarıtaş, Kürdistan’ın adeta bir “laboratuvar” olarak kullanıldığını belirtti. Yaşananları yalnızca Êlih ile sınırlı değerlendirmediklerini ifade eden Sarıtaş, suçların karanlıkta kalmasına göz yuman ve üzerini örtmeye çalışan herkesin bu durumdan sorumlu olduğunu aktardı.
 
Oturma eylemi, “Batman uyuma, iradene sahip çık”, “Hakikatler karanlıkta kalmayacak” ve “Bê deng nemîne” sloganları ile sona erdi.
 
Nöbet eylemi yarın saat 15.00’da Adliye önünde 5’üncü gününde devam edecek.